Monday, April 18, 2022

Celebrate Small Wins

harini dapat khabar yang tidak dijangka.

sekolah sekarang ni ada buat kelas DUAL LANGUAGE PROGRAMME

budak budak akan belajar science and maths in English.


My daughter memang faham dan boleh converse in english.

Dia belajar melalui youtube je.

Alika memang tak tengok youtube Malay.


Tapi she cant write in English yet.

Sekolah dia ada buat macam penilaian untuk tentukan murid mana yang dapat masuk kelas ni.

i have been telling myself its okay. its better for her to understand her lesson in malay rather than studying in English tapi tak faham.

harini cikgu dia keluarkan list untuk budak2 yang lepas masuk kelas DLP ni.

Suprisingly terselit nama anakku kat situ.

tak sangka sungguh.

dalam otakku ni alika ni just average student.

dia tak dapat achieve sama dengan aku masa aku sekolah dulu.

but aku tak kisah pun.


Sebab Alika ni anak yang tersangatla baik.

aku sendiri pun tak mampu nk jadi sebaik dia.

bagi aku, anak aku bagus adab dengan ibu bapa, belajar dengan rajin, usaha tanpa jemu. itu pun aku okay dah.

tak perlu strive for excellence pun.

Tapi she exceeds my expectation.

and im so terharu.


yelah, sebenarnya anak-anak kita ni depan kita dia lain.

belakang kita dia lain.

Kita pulak sebagai ibu.

doa seorang ibu ni ibarat doa 40 wali.

jadi janganla kita sia-siakan kelebihan yang Allah beri kepada seorang ibu ni.

No comments: