Saturday, October 18, 2014

berhati hati

Tak semua orang suka dan bahagia tengok kita berjaya.

Kena berhati2 dalam bercerita.

Ramai yang lebih suka tengok kita tersungkur.

Pelik. Sebab Allah tak tetapkan kuota bilangan orang yang boleh berjaya.

Awak boleh berjaya. Saya boleh berjaya. Sesiapa sahaja boleh berjaya d3ngan izinNya.

Kejayaan seseorang itu tidak bergantung pada kegagalan orang lain.

Berjaya atau gagal kita bergantung pada usaha dan redha Allah.

Cari redha Allah. Insya Allah berjaya dunia akhirat.

Jadi manusia biar berbakti.
janganlah hanya ingin berlumba menjatuhkan orang lain.

Takut nanti ibarat menepuk tangan ke air..

Persaingan yang positif tu bagus. Berlumba2 untuk berjaya tu bagus.

Yang tak bagus bila kita suka lihat orang lain jatuh.

Doa yang makbul adalah doa seorang mukmin kepada mukmin yang lain tanpa diketahui.

Walau payah. Walau orang buat saya seteruk mana sekalipon. Saya akan doakan. Doakan yang terbaik buat orang2 ini.

Palin tidak saya akan buat sepeeti mereka tidak pernah hadir dalam hidup saya.

Tapi mereka2 ni pelik. Suka bercerita soal saya. Kenapa ye?

Kenapa ramai yang suka melihat saya jatuh?

Seronokkah? Bahagiakah?

Sorry but i do not live to please you.

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Tuhanlah yang memberi rezeki untuk aku dan untuk mu.

No comments: