Tuesday, October 30, 2018

Itinerary Seoul November: 4days 3nights

Finally...

after almost 5 days kot aku buat itinerary ni..
akhirnya siap jugak..phew...

kalini i will be there for just 4days and 3 nights sebab i will be going with my mom and aku tak boleh nak tinggal anak lama-lama.

22hb fly to kl
23hb fly to seoul
26hb fly to kl
27hb fly to kb

almost 6 hari jugak tu tinggal anak dengan laki aku.
bimbang lama-lama kang aku balik, laki aku dah jadi hulk..huhuhuhu

oleh sebab kalini jalan dengan my mom, banyakla benda yang aku kena fikir untuk sesuaikan dengan keadaan kesihatan seorang yang berumur 50tahun.

this time around i choose a hostel near police station sebab nak secure punya pasal. gilerlaaa kalau tak secure lagi.. balai polis kat simpang sajoooo.. in the heart of seoul. tempah hostel tapi own room and bathroom cuma bilik xde lah luas mana. okaylah berdua. bawak carry on je..

Hostel yang berkenaan.
not the best view tapi aku letak faktor safety number 1.
first time travel berdua tanpa lelaki. nevessss


masa last time i went to seoul aku pun lupa aku duduk area mana sebab masa aku pergi dengan husband dulu aku tengah morning sickness tahap khayalannnn. i dont know where i am. what i eat..

so basically ini itinerary aku kat sana.

Day 1: touchdown at 2.10pm
            check in hostel
             Namsan Tower
             Dongdaemun
                  - busanjib for dinner
                  - dongdaemun design plaza

Day 2: Hanbok rental book tru KLOOK
            Gyeongbokgung Palace
            Bukchon Hanok Vilage (lunch here at Halal Kitchen)
            Ewha university
            Insadong for street experience

Day 3: Nami island
           Petite France
           Garden of morning Calm

Day 4: Namsangol Hanok village
            Myeongdong Cathedral
            Namdaemun
            Gwanghwamun Square
            King sejong satatue
            Museum King Sejong
            Cheonggyecheong stream

flight pukul 11.20 malam

aku rasa aku dah cover banyak tempat.. cumanya aku fokus to apa yang mak aku suka. dia suka sejarah dan bunga and beautiful view. so aku cuba masukkan banyak korean experience dalam itinerary kalini..

last day tu sebab flight aku malam so aku simpan tempat yang dekat2 dengan hotel untuk explore last day sebab taknak keluar bandar dah nanti nak kejar pergi airport lagi..

so kalau korang nak yang lebih detail semua boleh terus email aku kat amalina_abdullah@yahoo.com

No comments: