Friday, February 13, 2015

kalau ku tahu

Tadi dalam flight.

Masa pukul 6.30 petang. Melihat dari jendela kapal terbang.

Lihat ke bawah. Cuma nampak awan.
kami sedang terbang pada ketinggian melebihi awan.
pandang ke atas. Ku lihat bintang berkelip.

Masih lagi jauh walaupun begitu tinggi.
saat itu aku tahu.
dengan segala kejadian kapal terbang terhempas. Diletupkan. Hilang dan sebagainya.
kebergantungan aku hanya pada Allah.

Kalau Allah kata habis disitu rezeki dan hayatku maka tiada satu apa pon yg bisa menyekat.
kerdil rasa diri ini.aku cuba berdoa.
Semoga Allah terima doaku kerana aku rasa sungguh dekat walau hakikatnya masih jauh langit itu.

Semoga Allah pilih aku dan keluargaku untuk terus menjadi orang beriman. Dan bila tiba di malaysia. terkejut menerima berita kepergian awrwah tok guru.
rupanya petang itu semestinya malaikat semua sedang turun. Untuk melaksanakan arahan tuhannya.

Ya Allah. Aku juga nanti akan mati. Semoga aku mati dalam keadaan baik. Semoga aku mati selepas aku mampu memberikan kebaikan kepada orang lain.
semoga aku mati dengan timbangan kebaikan melebihi kejahatanku.

Takut.. takut bila mengenangkan nasib sendiri.
Kerna yang sudah pergi itu ulama'
Tempatnya tentu yang baik disisi allAh. Insya allah.

Dan aku ini hamba yg hina.
dimana tempatku?

No comments: