Tuesday, March 12, 2013

Baju nikah tak seindah di idam namun aku masih bersyukur

askum semua..

aku da ada baju kawen..*joget-joget..

happy sangat sebab da setel satu lagi hal... sebelum ni aku da setelkan baju sanding dan baju bertandang.. warna masih sama seperti idaman aku..

majlis sanding warna kuning diraja
majlis bertandang warna hijaumacambajusilat en fadzil

aku pun xtahu nak explain macam mana kaler hijau tu..yang penting en tunang tu da berkeras nak kaler tu jugak...naseb baik cantik, sebab tu aku redha je..kalau xcantik dimata aku, mesti aku da counter awal-awal..hehehehe

alkisahnya baju nikah ni aku taknak kaler putih, sebab aku tak putih dan aku sure xnampak cantik pakai putih. semestinya aku akan nampak agak gelap. dan aku consider jugak en tunang. jangan jadi obses dengan diri sendiri tanpa memikirkan keadaan tunang boleh tak? *nasihat untuk diri aku sendiri.

aku nak kaler niiii..aku pun xsure ni kaler apa tapi aku panggil putih gading..banyak2 tempat jual kain aku pergi, sorang je yang paham bila aku sebut putih gading..sedih tak sedih macam tu???


 lawa giler kot kaler ni..aku memang usaha nak mati cari kaler ni tapi memang takdeeee. okay, aku tipu..ada, tapi kain yang ada mahal gile okay...rm 750 kain sahaja..belum upah jahit lagi... mana aku nak cari duit banyak tuuuu..aku baru je grad, baru je keje..nak beli barang hantaran lagi..jap, aku rasa nak nanges pulak..punyalah susah nak kawen zaman sekarang ni..

tapi harini aku nekad nak beli baju nikah, jadi aku survey baju yang da siap sebab aku pikir nak jimatkan kos jahit. yelah, tukang jahit ni bukan boleh harap 100%. nanti ada jugak yang stress sebab baju lambat siaplah, baju terlampau besar lah. sebab aku rasa most tukang jahit ade penyakit sama. which is penyakit suka nak jahit baju orang tak ikut ukuran. if u know what i mean...

bla, bla,bla..last-last aku jumpa jugak design yang aku rasa berkenan gile and if aku jahit pun aku memang nak design tu. cuma unfortunately, kaler dia BUKAN putih gading.. dan BUKAN jugak kaler putih. jadi, aku agak bersyukur di situ.. baju nikah aku akhirnya kaler off white. a bit of cream..but not creamy enuf like i want *muka kecewa

okayla, aku ni kan nikah dengan tergesa-gesa. yelah kan, tunang pun 4 bulan je. en tunang tu semua dia okay..dalam kepala dia pikir asal nikah jee..hahahaha..tapi bagi aku, sekali je kawen ni bhai... nak puas hati jugaklaaa..xmahal xpe asal suasana majlis tu beautiful..taknak cincai sangat je..

banyak pulak bebel aku ni..aku beli baju untuk akad nikah dengan niat lepas kawen aku still boleh pakai baju tu plus nanti anniversary aku leh pakai balik baju tu sambil goda suami...hahahaha..hoi, jangan pikir advance sangat!!!

kesimpulannya,  kalau korang tengok baju tu mesti korang akan cakap, lawa giler baju ni..aku kan jenis cheapskate. murah takpe, asal lawa je..sebab aku sedar hakikat aku bukan anak orang berada.. *ini bukan cerita sedih.. orang kata ukur baju kat badan sendiri kan..syukur aku dapat kawen, tuhan bagi jodoh aku sampai awal...alhamdulillah...syukur syukur

dan kesimpulan kedua untuk karangan aku pada malam ni adalah aku tak sabar nak pakai baju tuuuuu..and aku sedang dalam proses cari veil..nikah sekali, aku nak feel princess..hahahaha...dah2, lewat gile da ni..esok keje pagi. tunang aku da bisng suruh pergi tido. jadi aku sebagai tunag yang mendengar kata + bakal isteri solehah kenalah masuk tido sekarang.. :p

selamat malam semua..

p/s; happy gile bile sebab masa en. fadzil hantar aku balik tadi, dia cakap " kenapa rasa macam taknak berpisah je?" aku pun terus dibuai perasaan sambil senyum2 blushing.. hahahahahahaha

No comments: