Thursday, March 28, 2013

DIY: veil nikah part 1

veil... herm..termenung panjang saya fikir pasal veil ni..esok nak beli fabrik untuk buat veil nikah dan jugak lace patch... tapi im very particular about how i look. so, veil tu nak siapkan secepat mungkin and try pakai dulu..kalau tak cantik and sama mcm yang saya nak, i need to find another alternatives.

so, i decided on three things:
1. nak veil chiffon.
2. nak pakai shawl with veil, taknak tudung awning or tudung bawal
3. nak veil paras punggung coz baju da biasa, veil tu nak bagi feel nikah sikit.

macam gambar kat bawah ni..

sweet sangat macam ni.. i want exactly like this... baju nanti mungkin kena alter kasi ketat sikit.heeeee..niat da terpesong da.. patut time nikah kena tutup aurat sesempurna mungkin. self-slap!

kenapa saya pilih shawl? sebab saya nak nampak macam ni...

lawanyelahhh pompuan nehhhh..heeeee.. maybe shawl tu saya nak potong sendiri buat bentuk halfmoon. senang nak dililit dan juga tutup dada. nak yang menutup aurat.. tanak singkat sangat tudung nanti...

kenapa saya nak veil macam ni? sebab saya sangat tak suka kalau muka saya nampak macam ni...


nampak macam muka jadi besar and bahu jadi lebar kalau buat veil kain net and design camneh. memandangkan badan saya yang da sedia besar ni, i have to be very carefull with what im going to wear.. chiffon gives slimmer effect i think. and kedudukan veil tu penting jugak. kalau tarik ke depan sangat nampak not really nice.. thats just from my point of view. cantik tu kan subjektif.. no offense okay... gambar ni sume gugel... kalu orangyang da memang kecik and kiut je, sesuailah pakai camneh.bagi nampak ada isi sikit..kan..kan...


apa-apa pun, i will update later on.. how will my veil turn out to be. i cant wait!



No comments: