Saturday, March 2, 2013

buka pekung di dada??

harini nak bukak cerita sendiri..

telling the truth, i give my mom RM1k every month. tapi bukan nak bangga ke apa sebabnya kalau saya takde duit, saya mintak ngan mak saya jugak.

jadinya, i think duit tu terlampau sedikit untuk mak saya..

tapi duit tu adalah lagi untuk kegunaan saya dan perbelanjaan harian since ansuran kereta pun mak tolong bayar, duduk rumah free, bil elektrik free, bil astro free. duit untuk makan, dan duit minyak dan topap je. tapi since sekarang da guna DIGI, topap sebulan memang da fix da RM40. since saya ambik pakej DIGI. call and sms tunang adalah free, maka gayutla cakap fon sampai 6, 7 pagi pun tetap free... kat situ da jimat banyak gile..

kalau buat kira-kira, dulu sebelum guna digi, sehari topap rm5 sebab tiap malam cakap fon. kalau sebulan dah RM150. tu minimum. kalau maksimum takyah kiralahhhh...

tapi saya ambik pakej digi ni rm78. bil untuk fon saya rm30. bil untuk tunang saya rm48. bulan lepas baki bil saya - rm 0.06 sen. siap negatif tuuuuu...padahal saya guna je number tu untuk call mak, adik, kawan-kawan dan macam2 lagiiii... tunang saya pulak ada terlebih guna rm32.00 tapi tidak mengapa sebab dia guna fon dia untuk bisnes dia. understandable. sebulan guna rm72 je... jimat gile gile gile okay..

duit gaji saya memang terselamat dari dibazirkan untuk topap setiap hari...huuuuu..
tu bukan apa yang saya nak cerita. saya nak cerita pasal tunang saya  tolong pilihkan slipper untuk saya. slipper tu hanyalah slipper jepun fipper tu. btw, saya bayar sendiri sebab baru dapat gaji..huhuhuhu.. walaupun itu cuma selipar jepun tapi the fact yang en. fadzil tolong pilih buat saya sayang slipper tu sangat3..

and jangan salah anggap. saya memang akan belanja semua benda pada hari first dapat gaji. time2 da terdesak or hari2 biasa, segala makan minum saya en. tunang yang akan bayarkan..lagipun saya faham, en fadzil tengah simpan duit untuk hantaran..kan kan kan..hehehehe

semoga semua urusan awak dipermudahkan sayang..saya doakan kejayaan awak..semoga tuhan bukakan segala pintu rezeki untuk awak.. =)

No comments: