Tuesday, May 21, 2013

diy wedding bedroom deco part 1

lebih kurang 15 hari lagi sebelum aku bergelar isteri..
perasaan mula menjadi cuak sebab ada banyak jugak benda yang belum settle.
salah satu perkara yang agak penting adalah bilik pengantin.

so, malam ni aku ambil sedikit masa untuk kemaskan bilik aku yang agak bersepah dengan segala macam mak nenek barang persediaan nak kawen...

 

 gambar ni snap lepas aki keluarkan semua barang dari bilik..tinggal katil je. aku terlupa nak snap gambar sebelum start keje..tapi bagus jugak korang tak tengok bilik aku tu..rasa cam jatuh maruah sebagai seorang perempuan kalau korang tengok keadaan bilik aku yang sebenar..hahaha


gambar ni pulak setelah aku bekerja keras membanting tulang.. sebenarnya konsep hiasan aku ni adaah sesuatu yang praktikal. sebabnya aku da plan nak buat dua pelamin kat rumah. so, the bedroom ni macam restricted area untuk orang lua.

kos untuk setel bilik tido ni seperti berikut:

1. langsir 2 set.rm300
2. cadar putih xde lam gambar: rm400
3. karpet guna karpet time tunang: free
4. side table times 3: rm45
5. lampu tidur ikea: rm16
6. a set of three frames: rm24
7. full body mirror: rm100

total: rm 885 kalau korang ambik pakej hiasan bilik tidur yang lawa, harga dia dalam rm750 camtu. buat sendiri ni mahal sikit. in my case sebab beli cadar yang a bit pricey. tapi aku suka cadar tu so, abaikan harga dia. langsir pulak aku tempah tanpa survey. it costs me more than it should. membeli tanpa survey adalah satu tindakan yang salah yang akan membuat korang menyesal. at least aku nyesal. beza harga tu mampu buat aku jimat..grrrrr

aku nak buat tema classical sophisticated english themed. warna yang aku banyak guna adalah krim,hitam dan putih. so, nanti bile da 100% seperti wajah sebenar, aku akan tunjuk lagi sekali. for now, damn excited. buat sendiri neh..barang2 neh sume reusable untuk bilik sendiri nanti...big save!

No comments: