Tuesday, January 29, 2013

gadis biasa

saya seorang gadis biasa..

saya bayangkan diri saya cuma seorang suri rumah. yang bekerja dengan suami sendiri.
yang selalu support perniagaan suami.
yang boleh bantu menenangkan hati suami bila dia sedih atau gundah.
yang 24jam bersama suami dan menguruskan hidup suami setiap hari.

saya bayangkan saya akan makan tengahari bersama suami setiap hari.
saya yang akan mengejutkan suami setiap pagi dan bersusah payah bersama suami.
saya tak ingin keluar bekerja dan tinggalkan suami.

saya mahu busy bersama suami, di kedai kami..
saya mahu dia sentiasa nampak saya di hadapannya
saya mahu jadi orang pertama yang dengar masalah suami
saya mahu jadi the only kawan rapat perempuan yang suami ada.
saya mahu jadi skandal suami saya
saya mahu jadi the only one yang panggil nama manja suami saya
saya mahu jadi the only one yang masak untuk suami saya
saya mahu hidup dalam dunia kami berdua sahaja.


tidak mungkin?? mungkin..
exclusive still exist. dulu saya mungkin berkawan rapat dengan lelaki.
sekarang ni, tanpa dipaksa, saya menjauhkan diri sehabis boleh dengan lelaki lain.
sebab saya nak menjaga semua yang termampu, exclusively for fadzil.

dulu, saya biarkan peluang terbuka untuk lelaki lain even saya da ada bf.
tapi sekarang ni, tanpa dipaksa, saya dengan rela hati menjauh dari aktiviti yang melibatkan lelaki lain...magically, tanpa dipaksa.. magik kan??

saya nak sangat kerja dengan suami sendiri, semoga tuhan kabulkan
saya suka sangat kalau dapat suami seorang yang berniaga, semoga tuhan kabulkan
saya nak sangat suami saya jenis yang caring sangat sangat sangat walaupun merimaskan bagi orang lain, semoga tuhan kabulkan

tanyalah sape pun kawan saya, mereka akan cakap, saya da dapat semua yang saya impikan. definisi bahagia bagi setiap manusia itu adalah berbeza. terus terang saya cakap, saya tak kejar wang ringgit. saya rela hidup susah. asal satu je, menyayangi saya dengan sepenuh hati, dengan penuh rasa tanggungjawb dan kasih sayang, sabar dengan kerenah dan perangai saya. mampu membimbing saya dengan cara yang penuh berhikmah.

wang adalah benda yang boleh dicari. rezeki sudah Allah tetapkan. kita cuma perlu cari jalan menuju syurga dan kekal di atas laluan yang benar. insya Allah...

Allah tu Maha Pengampun. itu yang pasti..

No comments: