Tuesday, January 15, 2013

my khilaf dan his response

i was talking to him. more like mengadu tentang apa yang jadi harini kat dia... my life is really stressfull now. working life is very stressfull.

and he cannot be any kinder :) i feel very calm after i talk to him. dia sangat protective. and he fights for me.. thats just sweet.

me: ada orang marah amal..di cakap bla bla bla......(cerita pasal kena marah dengan siapa, camana,)

him: sape nama dia? mana number tefon die? bia saya call die. saya basuh dia sikit. suke2 je nak marah awek saya..

i know he means it. i know he will do that if i give him the phone number. and knowing that makes me feel so happy.. ada orang yang sanggup pertahankan dan protect saya sampai macam tu sekali.. i cannot ask for more. dia sangat tak suka kalau ada orang marah saya, atau saya kena keje penat-penat.. rasa diri ini macam sangat disayangi.. he calls me everynight without fail.. sanggup dengar cerita dan bercerita dengan saya sampai subuh..

cukup, tu je saya nak dari seorang lelaki yang insya Allah bakal jadi suami saya.. bukan wang permata, bukan jugak harta dunia.. cukup sekadar dia ingin jaga saya dengan sebaiknya dan menyokong dan protect saya dari orang yang buat saya sedih..protect saya dari orang yang kata bukan-bukan kat saya.. kutuk saya.. even from his kawan perempuan..

dalam hidup ni kita kena tahu apa yang buat kita happy. dan carilah benda tu sampai kita jumpa. untuk tahu apa yang buat kita happy, kita terpaksa rasa benda yang buat kita sedih. tapi itulah pengajaran dalam hidup ini.. dalam dunia ni, takde benda pun yang perfect. sama macam hubungan saya dengan die. he's not perfect. dia kena selalu ulang alik kb dan kl (read tinggal saya sorang2), dia selalu ada banyak aktiviti sampai kadang-kadang xboleh keluar dengan saya ( read tinggal saya sorang2), dia selalu pergi jamming ( read tak reply msg saya sampai pukul 3,4 pagi) tapi sebab saya saya rasa yakin dengan dia, sebab dia selalu meyakinkan saya, saya boleh faham semua tu. kadang2, saya jumpa dia sejam je.. but he's perfect to me.. ;)

sedih kan? tapi dia selalu nasihat saya..suruh saya sabar.. takpe, nanti da kawen boleh sama-sama 24 jam. sekarang ni saya ade cerfew taw. pukul 12malam da kena ada kat rumah..sebab dia nak jaga apa yang mak ayah saya pikir pasal dia.. sebab dia bimbang nanti mak ayah saya taknak terima dia..dia bagus kan???

saya rasa saya sangat bertuah, sebab dalam hidup saya, saya selalu jumpa lelaki yang baik..yang selalu utamakan saya, yang jaga saya betul2.. yang berbuat baik dengan saya. tapi saya tak pernah sangka saya akan jumpa seorang yang baik macam dia ni.. sampai saya kadang-kadang terfikir saya macam tak layak jadi pasangan dia sebab saya tak baik..

bila dia tahu tentang khilaf saya, awak tahu apa dia cakap? dia cakap dia sayang saya..bukan benci, bukan merajuk.. how can i not fall for him? he is my little piece of heaven..

Moga dilindungi ALLAH sentiasa..Apa yg dia bagi,apa yg dia tarik..Itu haknya!
Moga hati kembali tenang.


Ya ALLAH Baiknya mu ya ALLAH..Kasih syg mu dirasai tidak terkira sehingga Menitiskan air mata,cukup sekadar mngikut perintahnya sahaja..Kenapa pentingkan duniawi lagi jika ALLAH terlalu baik pada hambanya..Carilah Cinta ALLAH sebelum ia pergi jauh dr diri ini. Ia akan permudahkan urusan mu wahai Hamba!
 
 

No comments: