Monday, January 7, 2013

makan banyak..

"Tenang sajalah menanti jodoh yang baik itu, ia akan datang sendiri dari usaha tahajjud yang berterusan dan istiqomah. Ikhlas kerana Allah Ta'ala. Jangan buat kerana jodoh semata-mata. Usaha sebenar kita adalah usaha kita minta dengan Dia, bukan dengan merayu kasih pada si dia hanya kerana hati gelisah untuk hidup berteman. Hati gelisah kerana takut si dia terlepas ke tangan orang lain. Minta dengan Allah, Allah akan bagi segala. Cepat atau lambat bukanlah penentu. Jodoh adalah sunnatullah. Sunnatullah bukan untuk digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya. Sabarlah. Tenanglah. Tahajjudlah."- quoted

saya sangat suka ayat Jodoh adalah sunnatullah. Sunnatullah bukan untuk digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya. Sabarlah. Tenanglah. Tahajjudlah.

tomorrow, i will be going to johor. ada training kat sana..lepas training ni ada contract xboleh berhenti keje selama 3 bulan.. penat woooo kejee.... takde masa sangat.. tapi naseb baik jugakla even saya selalu kerje full dari 10 pagi sampai 10 malam, saya boleh rehat straight 3 jam. jadi setiap hari saya ada masa untuk spend kat orang-orang yang penting dalam hidup saya. untuk jumpa dan bercakap..

time keje pun rileks je. boleh stop untuk solat bila-bila masa je. kedai makan kat sebelah je,pastu rakan sekerja semua pompuan. rasa lebih selesa macam tu. the only thing yg buat saya tak berapa happy is that bile sales kedai tak mencapai target. bos telefon marah oooooo.... kesian kat saya tau...

btw, i will be in johor for 4 days jugaklaaa... lama jugak tuuu tinggalkan hati kat kelantan ni... keje xcuti2 lagi neh. tu yang tambah stress tu. tapi biasalah kalau kerja swasta camni. kalau nk rileks, kena kerja kerajaan, which im not looking forward to...or jadi suri rumah which i would love to do that..

and sebenarnya saya sangat rasa secure sebab setiap kali saya mengadu kena marah or penat or tak suka, ada orang yang faham and say things that i wanna hear.. dalam hati rasa sangat bersyukur..sangat sangat sangat.. bila dia cakap bnda yang buat saya rasa lega dan dilindungi.. :')

p/s: ingat saya dalam setiap doa awak yee..saya doakan semua urusan awak berjalan lancar. semoga semua yang dirancangkan dipermudahkan Allah. terima kasih sebab menjaga saya sebaik mungkin. terima kasih sebab duduk jauh-jauh dari saya. terima kasih sebab jadi kawan saya. terima kasih sebab selalu nasihatkan saya dengan penuh berhemah. terima kasih sebab masih jaga batas antara kita. terima kasih sebab awak jadi kuat untuk saya yang lemah. terima kasih..  terharu sangat!

No comments: