Tuesday, January 29, 2013

diy pelamin

assalamualaikum...

knowing me, you have to realize that i love organizing and crafting..
so as my mom. i guess i got that from her..

during my engagement, everything was done by us. including the pelamin and the hantaran.
kami tak tempah or sewa pelamin.

yang ni 5dulang hantaran dari saya kepada encik tunang..semua saya gubah sendiri tau..terharu tak??? 1. sebentuk cincin perak permata delima
2. sehelai jubah hijau, serban hitam dan kopiah hitam
3. sehelai jubah coklat, kopiah merah dan serban colourful
4. sehelai sejadah dan serangkai tasbih
5. sebiji kek
 
 
hantaran ni semua kecuali kek, dipilih oleh encik tunang sendiri. saya nak belikan die kemeja tapi dia nak jubah.. first time saya tengok dia pakai serban time try kat kedai tu. hati saya terdetik. "semoga tuhan kekalkan kebaikan dia pada masa sekarang dan masa akan datang untuk membimbing aku"
 
fadzil ni orang yang banyak personaliti. kalau jumpa dia di hari biasa, dia cuma akan pakai kemeja and jeans and kasut crocs kesayangan dia tu. macam biasa je. tapi macam tu pun dah buat saya tengok dia dua kali masa first time nampak dia. hehehehe
 
 
lepas da kenal dia, baru tahu yang dia ni adalah orang yang suka sangat music. masa tu saya rasa da ada persamaan saya dan dia. kami sama2 suka musik. fadzil ni main gitar. tapi secara specific tu saya taktau. yang saya tahu dia awsome!!! kat fb dia ade beberapa video time die perform. sangat comel awak tahu???
 
after that saya tahu yang dia ni a member of silat group. yang aktif even sampai sekarang. dan dia jugak suka motor besar. (terus bayangkan naik motor dengan husband!! haha. gedik sangat!) tapi yang buat saya rasa dia adelah pilihan terbaik ialah die constantly setiap minggu pergi majlis agama setiap ahad dan rabu. sanggup xjumpa saya sebab dia cakap dia tanak Allah tarik semua benda sebab lupakan Allah bila da jumpa bahagia. untungnya saya dapat seorang tunang yang baik macam ni T_T
 
 
masa saya pilih dia, saya taktahu apa kereta yang dia bawa, berapa gaji dia sebulan, kat mana dia tinggal. saya pilih dia sebab saya rasa dia lelaki terbaik yang pernah saya kenal. (ini memang gamble habis)
 
 
cukuplah pasal dia.. sekarang tengok gambar pelamin kat bawah ni.. ni hasil kerja mak saya tapi idea asal dari saya. kalau ikut mak saya, die nak warna terang-terang. tak mahu kaler off white macam ni tapi saya bertegas jugak..huhuhuhu..(unsur2 anak degil di situ)
 

all in all, lawa kan?? saya rasa terharu and happy sangat... =')

No comments: