Wednesday, April 17, 2013

life is in fact a b*tch

people say life is a bitch. karma has its own way to give back whatever u have done..

kalau kita curang dengan pasangan kita. kecurangan lah yang akan kita dapat.
begitulah sebaliknya dengan kesetiaan. kalau kita setia dengan pasangan kita, kesetiaan lah yang akan kita dapat.

Allah dah berjanji, lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. pasangan kita adalah pantulan diri kita.. kalau kita rasa kita da buat sesuatu yang salah, berterus terang adalah yang terbaik. jika dia sayangkan kita, dia akan memaafkan kita...

kita kena ingat, semua orang buat salah..pasangan kita buat salah..dan satu hari nanti kita akan buat salah. the biggest lesson that i have learnt is jangan sakitkan hati orang yang kita sayang. bila hati dah terluka, macam2 benda boleh berlaku. contohnya, putusnya sebuah ikatan. tak kiralah ikatan couple, tunang malah perkahwinan sekalipun.

hati adalah benda utama yang kita kena jaga. utamakan perasaan orang yang kita sayang. kenalpasti kesukaan pasangan kita then berusahalah untuk membahagiakan pasangan kita.

so guys, adik-adik lelaki sume...the first lesson today is, jangan buat benda yang pasangan kita tak suka. that is the first rule. buat tanpa dia ketahui adalah salah, inikan pulak buat depan-depan. depan-depan means publicly too close with ur friends such as kat fb. i find its very hard to accept pasangan yang rapat dengan kawanyang berlainan gender..

saya kadang-kadang ingat jugak dekat my ex. selama bertahun-tahun dengan dia. its impossible to just throw him out of my life. saya faham kenyataan ini. tunang saya pun ada ex dia sendiri. and i have to accept the fact that ex dia adalah orang yang menjaga dia sebelum saya. i cant just make him stop remembering her.

there's always a reason behind something. kita tak mampu nak halang seseorang dari buat sesuatu yang dia nak buat. kita juga xmampu nak mengawal hidup orang lain. kita cuma boleh berikan kepercayaan kepada pasangan kita and pray for the best. love is like setting a bird free. samaada burung tu nak terus terbang tinggalkan kita ataupun burung tu memilih untuk terus berada bersama tuan nya.

lelaki, takkan berhenti buat sesuatu yang kita tak suka unless he really loves you..tapi, if he really really loves you, he would not do that in the first place. when i look back at my old relationship that does not work out. everything wrong starts when you starts feeling sad in a relationship.

hubungan hancur bila dia mula kurang call saya dan buat saya sedih.
hubungan hancur bila dia mula samakan saya dengan kawan perempuan yang lain
hubungan hancur bila dia mula lupa apa janji yang dia da buat dengan saya.

it usually starts with small things. but we start to grow our love to that certain people then we forgive them and let them hurt us again. usually people hurt us because we hurt them first.. and perhaps the blame is half on me..

No comments: