Saturday, April 4, 2015

Hooman i am

And im only human.
And i bleed when i fall down.

Tetibe teringat lagu tu.
Kadang2 orang fikir kita ni xde perasaan.
Kita ni umpama robot.
Kita ni macam xde hati.

Padahal kita jugak sama manusia.
Rasa apa yg orang lain rasa.
Kecewa. Sedih. Menyesal. Bahagia. Sakit hati. Terluka dan semua yang orang lain rasa.

Sekarang ni aku lebih suke senyap.
Bercakap hanya dengan husband.
Kadang2 with my bestfren.
Biarlah aku tiada dunia luar.

Melalui fb n ig je aku vocal.
Aku bukan nak orang tahu sangat tapi just as a diary.
Sebab aku suke menulis.
Sebab aku suke bercakap.
Kalau boleh aku nk describe everything.

I dont know when im gonna die.
Maybe masa lahirkan baby ni.
Maybe masa tua nanti.
Just one fine day.
Orang2 yang matter for me and thinks im matter for them can re read what i have wrote.

What i have felt
Sama macam my husband.
Die ade past die sendiri.
And i can totally read that on his fb wall.
Tapi aku xbole nak tidakkan benda itu.
It happened. He loved someone before me.
We both have our history.

Deep down i know yg kalau dalam syurga. Kalau Allah cuma bagi die pilih seorang teman. My husband wont choose me. Die akan pilih ex die. Tapi aku xberani nak tanya. Aku tau kalau aku tanya die akan jawab dia pilih aku. Tapi aku just know it.

Atleast im doing my best for my husband.
Sebab die yang jaga aku sekarang.
Die always cakap yang kalau one day kita bercerai pon itu memang takdir. Memang bukan jodoh kita. Aku faham. Dan aku tahu apa yg dia cakap tu betul. Allah tetapkan. Kita cuma follow aturan Allah kan?

Sape kata sayang kat seseorang tu hak kita?
Semua hak Allah. Allah bagi keupayaan pada hati kita utk syg. Untuk benci. Untuk rindu. Untuk lupa. Untuk kenang. Untuk buang. Dan untuk segala2nya.

Husband cakap. Kita mcm dalam game. Yg Allah dah sediakan semuanya. Kita cuma follow. Dan husband jugak selalu cakap. Kena spare a lil bit of our heart for dissapoinment. I guess he is right.

No comments: