Tuesday, December 4, 2012

kebahagiaan hakiki seorang perempuan

Ya Allah, kau ringankanlah jodoh buatku..

sebab semalam tengok selami jiwa fadhilah kamsah tajuk kahwin muda.
actually, aku ni tak consider muda dah pun. in less than a month i will be 24 which is OLD untuk seorang perempuan.

back to the topic of discussion, dalam program tu Dr muhaya cakap, kebahagiaan hakiki bagi seorang perempuan ialah bila dia ade seorang suami yang menyayanginya.

take note, suami..bukan bf, bukan tunang, bukan kawan lelaki. SUAMI

that got me thinking...
insya allah, aku berada di landasan yang betul.
insya allah, aku tak mengejar gaji beribu-ribu walaupun dulu itu adalah salah satu wish aku..

aku taknak kapel lagi..cukupla selama usia aku 23 tahun ni..
aku nak SUAMI..
yang boleh aku sayangi, cintai, manjakan, dimanjakan dan bla, bla, bla

dan aku nak buat semua itu dengan redha Allah kepada aku.
aku nak buat semua tu dan mendapat ganjaran pahala dari Allah
aku nak buat semua itu dengan harapan semua tu akan jadi laluan aku ke syurga, insya Allah

Ustaz Azhar Idrus ::Pesanan Buat para Isteri:

Biarpun Suamimu tidak berpelajaran tinggi, tidak kaya, tidak pandai, tidak punya pekerjaan gaji besar..

Suami itu tetap WAJIB dihormati dan ditaati selagi mana ia masih bergelar suami..

Redha ALLaH adalah selepas redha seorang Suami..
Dia juga adalah Imam dan Ketua keluarga kamu..
Dialah juga yg bakal memimpin tangan kamu ke Syurga nanti..
Jodoh kamu dengannya telah ALLaH tetapkan sebelum kamu lahir ke dunia ini lagi. :)

 
 

so, fret not..kita cuma hamba. berusaha semampu kita.
yang lain serahkan kepada tuhan yang maha besar lagi maha kuasa :')


 

No comments: