Monday, March 23, 2015

antara kawan dan pasangan

Aku ad kawan lelaki.
husband pon ade kawan perempuan.
kawan as in kawan jelah.
xde yg lebih pun.
da lepas kawen pon still bole komen2 kat fb.
sebab xde apa pun.
cuma sebagai isteri pandai2la jaga batas.

Husband pon tahu. Sebagai suami. Pandai2la die jaga perasaan bini die a.k.a aku.hihi

Dan kawan2 perempuan die pon tahu nak hormat aku. Yang rapat zaman dulu2 takde nak upload gambar2 lama. Husbabd cite je semua. Die dulu jenis rapat dengan perempuan. Aku bole je terima sebab aku tau tu diri die. Tapi yang lebih penting bile die kenal aku kawan2 pkmpuan die semua dia sanggup jarakkan diri. Tu yang penting.

Kita semua ade diri masing2. Aku pun ade kawan rapat lelaki. Tapi bile aku serius dengan my husband masa tu. Aku just cakap terus2 terang. Aku da nak tunang. Xboke nk macam dulu2. Die pon faham. Yelah.. kawan je kan. Die ade life die. Aku ada life aku. Saling hormatla. Xdelah die nak sms aku tanya apa aku buat or yada3.

Hormat kawan sendiri. Hormat pasangan kawan.
bukan susah pon kan.
kawan memang penting. Tapi bagi aku kawan sama jantina la sebab perasaan pasangan lebih penting. Die sebenarnya apa yg kita nak pasangan kita buat. Itu yg kita kena buat dulu. Kalau kita buat kawan mcm makwe pastu expect pasangan kita tak buat macam tu. Tu macam pelik dan bagi aku sangat tak adil. Orang putih cakap what you give you get back la kan.

Kena pandai2 pilih apa yang penting dalam hidup kau. Prioritize lah. Sebab kau hidup di dunia. Bukan boleh langsam je semua. Hati orang kena jagalah beb. Lagi2 pasangan kau.

Gitulah.. nak cite panjang memang boleh tapi setakat tu jelah. Buat kawan2 lelaki aku yg sampai sekarang duk like gambar n komen akt fb n insta aku. Tq sbb masih nk berkawan dgn aku dan tq sebab faham dan hormat suami aku.

Apa2 bagi aku. Suami dulu. member tetap member.

No comments: