Saturday, March 14, 2015

biggest concern

Lets face it.
my worst fear is labor.
and i decided not to vaksin my child dengan niat Allah yg bagi sihat atau sakit dan dgn tak bagi vaksin ni dengan niat untuk menjaga Allah dengan tidak membenarkan benda2 haram masuk ke badan anakku.

dan dengan itu aku memilih private hosp yg boleh respect my decision. My husband totally agree with me sebab his fren pon unvacc. So macam another point added. I have nothibg against those who vacc. And i hope those who vacc their child have nothibg against me. Percayalah. xde ibu bapa yang nak benda buruk terjadi kat anak die.

Lagi2 aku yg susah gile nk preggy ni. da 4 bulan puasa air bergas tahu? Yg menguatkan pilihan aku ni adelah banyaknya kes unvacc yg hidup sihat aman bahagia dan tidak kurang juga kes effect vacc yg menterukkan lagi keadaaN. Plus my hubs lahir tahun 1984 and he did not get 2 jabs right after birth. He looks normal till today.

Measles whatever.. campak dan bertih. Ciken pox. Benda basic pon. Xde yg mati pon. Even tetanus pon aku nak reject. Why? Becos its my right and byk after jab yg jadi gatal gile. Dats why i choose utk buat pemeriksaan dengan swasta. Dengan harapan they will respect my choice.

Tengoklah macamana. If annisa okay. I might just go on with that. Kalau doc die macam anti sangat. Aku terpaksa continue dekat Kpj. Bagi aku orang yg menghormati keputusan aku adalah lebih penting berbanding wang ringgit.

cumanya anak2 nanti perlu makan makanan sunnah. Perlu diberi makanan berkhasiat dan elak segala junkfood selagi boleh. Insya allah. Aku pon da mula makan kurma. Nk makan habbatussauda jugak tapi bimbang kat baby sbb die macam panas sikit.

Apa2 pon aku harap my labor will be a smooth one. Aku tak perlu pertahankan kenapa kenapa dan kenapa aku tak nak vacc. I just hope people respect my decision sbb aku pon respect pilihan parents yg vacc anak die. Okey je..

No comments: